Η μόδα αποτελεί έναν κόσμο γεμάτο λάμψη, χρώματα και στυλ. Στην καθημερινότητα, αντικρίζουμε διαφορετικές εκφάνσεις της μόδας, από τις βιτρίνες των καταστημάτων μέχρι τα μεγάλα fashion shows. Ενώ πολλοί αντιλαμβάνονται τη μόδα απλώς ως ένα μέσο για να εκφράσουν τον εαυτό τους, υπάρχει μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων που βλέπουν πέρα από αυτό: τους προσωπικούς στυλίστες.
Τι κάνει ένας προσωπικός στυλίστας;
Ένας προσωπικός στυλίστας είναι ο άνθρωπος πίσω από την εικόνα των διασημοτήτων, των επιχειρηματιών και οποιουδήποτε άλλου επιθυμεί να δημιουργήσει μια δυνατή προσωπική εικόνα. Είναι εκείνος που επιλέγει τα ρούχα, τα παπούτσια, τα αξεσουάρ, ακόμα και το μακιγιάζ, ώστε να δημιουργήσει ένα συνολικό look που ανταποκρίνεται στην προσωπικότητα, το στυλ και τις ανάγκες του πελάτη του. Δεν ως μόνο σκοπό να παρουσιάσει έναν άνθρωπο όμορφα, αλλά το κύριο μέλημά του είναι να βοηθήσει τον πελάτη του, να αναδείξει τον πραγματικό του εαυτό μέσω της εμφάνισής του.
Επιπλέον, ένας προσωπικός στυλίστας πρέπει να είναι πάντα ενήμερος για τις τάσεις της μόδας, να κατανοεί τη σημασία του branding, καθώς και να διαθέτει στιλ, δεξιότητες επικοινωνίας και διαπραγμάτευσης.
Γιατί η δουλειά του προσωπικού στυλίστα είναι σημαντική;
Ο στυλίστας αναλαμβάνει την ευθύνη να εκφράζει τον εαυτό του πελάτη του μέσα από τα ρούχα και τα αξεσουάρ. Είναι πολλές φορές η γέφυρα μεταξύ της μόδας και του καταναλωτή, καθορίζοντας τι ταιριάζει καλύτερα σε κάθε περίσταση και προσωπικότητα. Σε έναν κόσμο όπου η εικόνα είναι τόσο σημαντική, ένας καλός στυλίστας μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο να είσαι απλώς ένας ακόμα άνθρωπος ανάμεσα στον γενικό πληθυσμό και στο να ξεχωρίζεις.
Πώς μπορεί κάποιος να κερδίσει χρήματα ως προσωπικός στυλίστας;
Οι προσωπικοί στυλίστες έχουν μια πληθώρα επιλογών για να αυξήσουν τα εισοδήματά τους μέσα από την εργασία τους. Ακολουθεί ένας ενδεικτικός κατάλογος των επιλογών οι οποίες στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερες.
Συνεργασίες με διασημότητες
Οι σταρ της showbiz, του αθλητισμού ή των μέσων μαζικής ενημέρωσης συχνά αναζητούν τη βοήθεια ενός στυλίστα για να τους βοηθήσει να δημιουργήσουν το τέλειο look για διάφορες εκδηλώσεις.
Showbiz και μεγάλες παραγωγές
Εκτός από την εργασία με πελάτες, οι στυλίστες μπορούν να συμμετέχουν σε φωτογραφίσεις, διαφημιστικές καμπάνιες και εκδηλώσεις μόδας, προσθέτοντας στο portfolio τους και αυξάνοντας την προβολή τους.
Σεμινάρια και εργαστήρια
Η γνώση και η εμπειρία ενός στυλίστα μπορεί να μεταφερθεί σε άλλους μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Συμβουλευτική για εταιρείες
Μεγάλες εταιρείες μπορεί να προσλάβουν στυλίστες για τη δημιουργία ενός συγκεκριμένου brand image.
Μερικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να γίνετε ένας επιτυχημένος στυλίστας
Εκπαίδευση
Σπουδές σχετικές με τη μόδα μπορούν να δώσουν τα απαραίτητα εργαλεία και τη γνώση. Παρόλα αυτά μερικοί άνθρωποι έχουν έμφυτο ταλέντο και μπορούν να κάνουν εξαιρετική δουλειά χωρίς να προηγηθούν σπουδές επάνω στο αντικείμενο.
Δίκτυο επαφών
Οι σχέσεις με τον κόσμο της μόδας είναι ζωτικής σημασίας. Γι’ αυτό κάποιος που φιλοδοξεί να γίνει στιλίστας θα πρέπει να δημιουργήσει πολύ καλές δημόσιες σχέσεις με ανθρώπους από όλο το φάσμα της βιομηχανίας της μόδας.
Παρουσίαση εργασιών
Δουλέψετε ακόμα και με ελάχιστα χρήματα προκειμένου να αποκτήσετε μεγάλη εμπειρία και να δημιουργήσετε ένα σημαντικό portofolio το οποίο αργότερα θα σας βοηθήσει να εισέλθετε στα ενδότερα της βιομηχανίας. Ένα εντυπωσιακό portfolio είναι το πρώτο βήμα για να ελκύσετε πελάτες.
Η επαγγελματική πορεία ενός προσωπικού στυλίστα περιλαμβάνει μια μοναδική συνδυαστική εμπειρία τέχνης, προσωπικής έκφρασης και επιχειρηματικής εξυπνάδας. Οι στυλίστες δεν εργάζονται απλώς στο να συνδυάζουν ρούχα, αλλά στο να κατανοούν τον άνθρωπο που τα φοράει, καθώς και τον πολιτισμικό και κοινωνικό τους πλαίσιο.
Είναι επίσης επαγγελματίες που πρέπει να προσαρμόζονται σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη βιομηχανία, όπου οι τάσεις και οι προτιμήσεις αλλάζουν με γοργούς ρυθμούς. Αυτό απαιτεί μια σταθερή εκπαίδευση, ενημέρωση, αλλά και τη δυνατότητα να “διαβάζεις” τον κόσμο γύρω σου, να κατανοείς τις νέες τάσεις και να ανταποκρίνεσαι στις ανάγκες των πελατών.
Επιπλέον, η επιτυχία στον χώρο της μόδας δεν είναι μόνο θέμα δημιουργικότητας. Οι στυλίστες πρέπει να έχουν και επιχειρηματική νοοτροπία, να διαπραγματεύονται, να δημιουργούν δίκτυα σχέσεων και να μάθουν πώς να προωθούν τον εαυτό τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η μόδα γίνεται πολύ περισσότερο από απλά ρούχα: γίνεται μέσο έκφρασης, καινοτομίας και προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης.