Θέλετε να παρακολουθείτε το διαδίκτυο για λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν και για αναφορές στο όνομά σας; Ή ίσως για οτιδήποτε αφορά την επιχείρησή σας; Ή ακόμη και για τον ανταγωνιστή σας; Μπορείτε να το κάνετε σίγουρα με το Google Alerts.

Η χρήση του είναι εύκολη, ακόμη και για τον πιο αρχάριο. Απλά εισάγετε μία λέξη ή φράση και θα ειδοποιείστε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάθε φορά που η Google θα βρίσκει και θα εντοπίζει νέες αναφορές σχετικά με τη λέξη κλειδί στο διαδίκτυο.

Βέβαια τα Google Alerts δεν είναι μόνο χρήσιμα για να τονώνετε τον εγωισμό σας. Μπορείτε, χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις κλειδιά, να ιχνηλατείτε αναφορές σχετικά με την επιχείρησή σας ή το brand σας. Κάτι τέτοιο μπορεί να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε νέες ευκαιρίες για διασύνδεση, για ανάπτυξη του brand σας, για συνεργασίες και ακόμα περισσότερα. Είναι ένα δωρεάν εργαλείο που ταιριάζει απόλυτα σε αρχάριους.

Πως να ρυθμίσετε τα Google Alerts

Ο τρόπος είναι πολύ απλός. Μεταβείτε στην ιστοσελίδα google.com/alerts, εισάγετε έναν όρο αναζήτησης και λέξεις κλειδιά που θέλετε να αναζητάτε. Το Google Alerts θα σας εμφανίσει μία προεπισκόπηση των αποτελεσμάτων όσο εσείς πληκτρολογείτε.

Η εφαρμογή σας δίνει την δυνατότητα να επιλέξετε διάφορές επιλογές. Μπορείτε να επιλέξετε πόσο συχνά θέλετε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις. Μπορείτε είτε να τις λαμβάνετε μία φορά την ημέρα ή μία φορά την εβδομάδα. Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε μία πηγή για τις ειδοποιήσεις. Μπορείτε, δηλαδή, να λαμβάνετε αναφορές από το διαδίκτυο, από ιστολόγια, από ειδήσεις κ.λπ. Αν δεν είστε σίγουροι, μπορείτε να αφήσετε αυτό το πεδίο στο αυτόματο.

Τέλος, μπορείτε να επιλέξετε μία γλώσσα και περιοχή από την οποία θα προέρχονται οι αναφορές στις λέξεις κλειδιά. Μπορείτε να επιλέξετε πόσα αποτελέσματα θέλετε να δείτε όπως όλα τα αποτελέσματα ή μόνο τα καλύτερα αποτελέσματα. Το μόνο που μένει είναι να επιλέξετε μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όπου η Google θα στέλνει τις ειδοποιήσεις σας. Σας φαίνεται εύκολο ναι; Είναι αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε τα Google Alerts.

Παρακολούθηση αναφορών στο brand σας

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στο διαδίκτυο όπου οι χρήστες θα αναφέρουν εσάς ή την επωνυμία της επιχείρησή σας χωρίς, όμως, να περιλαμβάνουν κάποιον απευθείας σύνδεσμο στην ιστοσελίδα σας. Κάτι, τέτοιο, είναι σημαντικό για δύο λόγους. Όσο περισσότεροι σύνδεσμοι τόσο πιο ψηλά θα εμφανίζεστε στην ταξινόμηση της Google. Επομένως, θέλετε όσους περισσότερους υψηλά ποιοτικούς συνδέσμους γίνεται αν ενδιαφέρεστε για περιεχόμενο SEO.

Επιπλέον, οι σύνδεσμοι βοηθούν τους χρήστες να πλοηγούνται στο διαδίκτυο σημαίνοντας ότι οι αναφορές που γίνονται χωρίς κάποιον σύνδεσμο σε εσάς δυσκολεύουν τους χρήστες και τους αναγνώστες να φτάσουν στη δική σας ιστοσελίδα. Κάποιοι από αυτούς θα μπουν στον κόπο να σας ψάξουν στο Google αλλά οι περισσότεροι μάλλον δεν θα το κάνουν. Επομένως, βρίσκοντας αυτές τις αναφορές έχετε ήδη διανύσει τον μισό δρόμο. Ο συγγραφέας της αναφοράς ξέρει ήδη ποιοι είστε και συχνά το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μικρό σπρώξιμο για να μετατραπεί αυτή η αναφορά και αυτές οι λέξεις κλειδιά σε σύνδεσμο για τη σελίδα σας. Απλά, το πρώτο που χρειάζεται να κάνετε είναι να βρείτε αυτές τις αναφορές, πράγμα που μπορείτε να κάνετε με το Google Alerts.

Απλά σετάρετε τα Google alerts να βρίσκει τις λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με το brand σας. Όταν η Google βρει νέες αναφορές για την επωνυμία σας στο διαδίκτυο θα λάβετε ένα email.

Παρακολούθηση του ανταγωνισμού

Με τη χρήση των Google Alerts και μέσα από λέξεις κλειδιά μπορείτε να παρακολουθήσετε τις τακτικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές και να εμπνευστείτε. Να δείτε πως προωθούν το περιεχόμενό τους ώστε να παίρνετε ιδέες.

Επιπλέον, αν μία ιστοσελίδα αναφέρει τον ανταγωνισμό σας και περιλαμβάνει περιεχόμενο που συνδέεται με αυτόν, ίσως αυτή η ιστοσελίδα να δεχτεί να ανεβάσει περιεχόμενο που θα αναφέρεται σε εσάς.

Παρακολουθείστε και απαντήστε ερωτήσεις που σας αφορούν

Το να απαντάτε σε ερωτήσεις που αφορούν σε εσάς, στην επιχείρησή σας ή και στον κλάδο σας μπορεί να σας βοηθήσει σε πολλά πράγματα. Μπορεί να σας καθιερώσει ως ειδικό στον τομέα σας, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στο να σας εμπιστεύονται οι πιθανοί και οι μελλοντικοί πελάτες. Πώς, όμως, μπορείτε να βρείτε νέες και σχετικές ερωτήσεις για να απαντήσετε:

Μπορείτε να θέσετε Google Alerts με συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά. Έτσι, κάθε φορά που ανεβαίνει σε κάποιο φόρουμ ένα νέο thread σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, θα λαμβάνετε μία ειδοποίηση στο email σας. Θα μπορείτε να μεταβαίνετε εκεί και να απαντάτε σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις χρηστών αφορούν εσάς, σε πολλά και διαφορετικά φόρουμ. Αν, βέβαια, δεν γνωρίζετε κάποια φόρουμ που αφορούν εσάς και την επιχείρησή σας, μπορείτε απλά να χρησιμοποιήσετε το quora.com

Και τέλος, μπορείτε να απαντάτε με συνδέσμους σε σχετικό περιεχόμενο από την ιστοσελίδα σας. Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε μία συνεχή ροή traffic προς την ιστοσελίδα σας, ειδικά αν αυτό το thread καταλήξει στις καταχωρήσεις της Google.

Παρακολουθείστε τι δημοσιεύουν οι ανταγωνιστές σας

Οι περισσότερες επιχειρήσεις δημοσιεύουν νέο περιεχόμενο σε ιστολόγια σε τακτική βάση. Το να παρακολουθείτε τι ανεβάζει ο ανταγωνισμός μέσω Google Alerts και λέξεις κλειδιά μπορεί να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε νέες ιδέες και νέα θέματα για την ιστοσελίδα και το ιστολόγιό σας. Επίσης, θα γνωρίζετε αν δημοσιεύουν περιεχόμενο που αφορά εσάς ανταγωνιστικά.

Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι για αυτό θα μπορούσε να σας βοηθήσει και το RSS. Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς, τα RSS feed είναι περιορισμένα και επίσης δύσκολα στη χρήση. Η χρήση των Google Alerts είναι μία πολύ καλύτερη επιλογή.

Παρακολούθηση για κλοπή ψηφιακών προϊόντων και πνευματικών δικαιωμάτων

Αν πουλάτε ψηφιακά προϊόντα όπως μαθήματα, ηλεκτρονικά βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό, τότε με τα Google Alerts και με συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά θα μπορείτε να παρακολουθείτε αν συμβαίνει κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. Ειδικά στο σύγχρονο κόσμο που τα torrent site και άλλοι πάροχοι παράνομου κατεβάσματος μπορούν να σας βλάψουν οικονομικά. Για αυτούς και για άλλους πολλούς λόγους θεωρούμε πως τα Google Alerts και οι ειδοποιήσεις με λέξεις κλειδιά που θα έρχονται στο mail σας θα απογειώσουν την επιχείρησή σας.